2007/05/14

P. GOODMANEN EREDU HITORIZISTA



Paul Goodman, unibertsitateko literatura irakaslea, aurreko mendeko bigarren erdialdeko Estatu Batuetako pentsaera anarkikoko ordezkari itzaltsuenetariko bat izan da. La deseducación obligatoria liburuaren bitartez, eskolaren aurkako ildoarekin bat egin zuen. liburuan, eskola alternatiba bat proposatzen du, bere garaikideek agertzen zituzten teknologia jarreretatik erabat aldentzen dena.
Goddmaren "eskolaren aurkako" jarrera ez da Reimerena edo Illichena bezain errotikakoa. Goodmanen aburuz, bidezkoa litzateke eskola ikasmaila batzuetarako bakarik baztertzea. Aitzitik, eskolara joateko beharra ez litzateke nahitaezkoa izan behar, eta eskola unitate txikietan deszentralizatzea proposatzen du, neurirako heziketa lortzeko xedez.
goodmanek proposaturiko alternatiba benetan utopikoa da, ezin baita zinez gauzatu; egilearen eskola alternatiba grezia klasikoko edo Erdi Aroko komentuetako hezkuntza ereduetan oinarritzen da.
Bere proposamena zera da: beste ikaskideen edo maisu- maistra aholkularien laguntzaz ikasle orok edo ikasgai edo ikaskuntza berenganatu ahal izatea da xedea; ikasleak berez aitzina egin ahal izatea, bere prestakuntza eta, azken batean, bere etorkizunaren benetako eragile nagusia izan dadin.
Beraz, egileak hezkuntza hiria eta, ume eta gazteak helduen mundura, berez eta apurka- apurka sartzeko heluak hezitzaileak izatea proposatzen du.
Azkenik aipatzea, Goodmanek ere parte hartu zuela Gestalt Terapiaren erakuntzan. Aurretik dagoen link-an sakatuz gero, P.Goodmanen bigrafia azaltzen duen web orrialde bat topatuko duzue.

P. Goodmanen argazkia http://www.institutovenezolanodegestalt.com web orritik hartu dut.

No hay comentarios: