2007/05/14

DESESKOLATZEA PRAKTIKARA ERAMAN ZUEN AUTOREAK

John Holt Harvardeko Unibertsitaeko irakaslea , izan da deseskolatze esperientzia errealitate bihurtu duena.
Lehen ( beste post batean) aipatu ditudan autoreak deseskolatze prozesua zehaztu eta azaldu zutenean, Holt sartu eta lanarekin hasi zen. Inork baino kementsuago lan egin du, umeak eskolatik kanpo heztea helburu duen nazioarteko mugimendu baten buru izan arte.
Teoria mailan Holtek eskolari egiten dio kritika, gehien bat arazo humanistei.
Gainera, kritika ideologikoa egiten du, sistemak hezkluntza ideologia alternatiboak deuseztatu dituela- eta.
Holten ustez, eskolak, helburu horien aurka jotzeaz gain, umearen hezteko gaitasuna, askatasuna eta espiritu beregaina hutsaltzen zituen. Horrenbeztez, gizabanakoen eta gizarteria osoaren hobetzeko plan guztiak zapuzten ditu eskola erakundeak irauteak.
Asmo horretan eta ikasleari ahalik eta askatasun handiena eman nahian, Holtek prestakuntza sistema alternatibo bat asmatu zuen. Sistema horretan, familia nahastuko du heziketan, eskoladesagerraraztekotan. horrela, 1977 aldera Growing Without Schooling aldizkaria argitarazten hasi zen, gurasoei umeak etxean nola hezi aholkatzeko xedez.

Gaur egun, aldizkariak ez diren beste motatako baliabideak erabiltzen dira gurasoei laguntza eskaintzeko. Gehien bat blogak eta web orrialdeak erabiltzen dira bai erakundeek bai familiek parte har dezaten. Interneten begira egon naizela, bitakora desberdinak topatu ditut aurretik aipatutakoa aurrera eramateko.
Azkenik aipatzea, sistema politikoaren aurkako jarrera pasibo baina agerikoa dugula hau, eskola publiko nahiz pribatuetan eskaintzen den heziketari uko eginez gauzatua.

No hay comentarios: